De eerste week in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tijmen Jansen - WaarBenJij.nu De eerste week in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tijmen Jansen - WaarBenJij.nu

De eerste week in Australië

Blijf op de hoogte en volg Tijmen

10 Februari 2016 | Australië, Cairns

Hallotjes allemaal, veel van jullie hebben gevraagd om deze pagina dus ik moest er maar aan geloven. De bedoeling is dat ik elke maand er wat op zet. Ik zie wel of ik mij hier aan houd. Hieronder staat het verhaal van mijn eerste week van mijn stage. Veel leesplezier allemaal.

De van vertrek was aangekomen. Woensdag 3 februari begon de reis naar Australië. In de ochtend om half 10 vertrok ik naar Schiphol waar ik de anderen tegen kwam die met mij naar Australië gaan. Eerst op Schiphol nog wat eten met de familie en toen was het zo ver. Afscheid nemen en op naar het vliegtuig. We vlogen van Amsterdam met het grootste vliegtuig naar Dubai. Deze vlucht verliep goed, er was Wi-Fi in het vliegtuig, we kregen lekker te eten en de stoelen zaten goed. Eenmaal aangekomen in Dubai moesten wij met een treintje naar een ander terminal. Hier moesten we weer door de douane en hebben we wat gegeten bij de Burger King. Toen hebben we nog een rondje gelopen op het enorme vliegveld en toen konden instappen in het volgende vliegtuig richting Perth. Deze vlucht duurde erg lang, ongeveer 10 uur. Toch ging deze vlucht snel voorbij want ik heb lekker een paar uurtjes slaap gepakt. Eenmaal aangekomen in Perth moesten we onze koffers weer ophalen, met de bus naar een ander terminal en opnieuw inchecken. Daarna hebben we een de tandjes gepoetst en lange tijd zitten kwartetten. In de vlucht van Perth naar Sydney konden we lekker relaxen en films kijken. In Sydney moesten we enorm lang wachten, in die tijd hebben we gekaart en gekwartet. Het vliegtuig van Sydney naar Cairns was niet heel chill, we hadden weinig beenruimte we moesten de tijd maar uitzitten. Aangekomen in Cairns hebben we eerst wat fruit gegeten en wat gedronken. We gingen wachten, in de tropische warmte, op een taxi die ons bracht naar Global Backpackers (het hostel waar wij verblijven). Toen we aankwamen werden we naar onze kamers gewezen, en kregen we te horen dat de jongens en de meisjes een aparte kamer hebben. In de kamer zagen we allen 3 bedden meer niet. Wij hebben gevraagd om een koelkast en wat kasten maar dat kwam morgen allemaal wel. ’s Avonds hebben we wat gegeten bij de Pier bar, waar we komen te werken, en zijn we op tijd gaan slapen. ’s Ochtends waren we allemaal om 8 uur al wakker. Jasper, Jordin en ik hebben ontbeten bij de Subway daarna hebben we wat boodschappen gedaan zoals een sim kaart, prullenbak, wasmand, en zo verder. Die middag hebben we gezeurd om de koelkast en die mochten we uiteindelijk zelf ophalen uit een andere kamer. Toen we de koelkast hadden hebben we nog wat standaard boodschappen zoals brood. Die middag wouden wij 3 naar de Lagoon gaan, een groot openbaard zwembad, maar toen begon het net te stormen dus zijn we terug gegaan naar onze kamer. ’s Avonds hebben we met z’n allen gebarbecued bij de Lagoon en zijn we nog even het water in geweest. Ook deze avond zijn we weer op tijd gaan slapen want we waren allen nog best moe van onze lange reis. ’s Ochtends hebben we nog wat boodschappen gedaan en toen hebben we de hele middag bij de Lagoon gezeten, gechilld en gezwommen. Toen we terug kwamen van de Lagoon hebben we gevraagd of onze planning al klaar was omdat we de dag er op zouden beginnen met werken, maar de planning was er nog niet en ons werd gezegt dat we nog even lekker konden relaxen de komende dagen. ’s Avonds hebben we met z’n allen pasta gegeten en ook deze avond zijn we weer op tijd op bed gaan liggen. De volgende ochtend klopte rond 11 uur iemand op de deur om te zeggen dat vandaag toch al onze eerste werkdag is. Elien en Jasper moesten om half 3 beginnen bij de front office, Jordin om 5 uur pas bij Rattle ’n Hum, een bar/pub in Cairns en zelf moest ik beginnen om 4 uur bij de Pier bar, een bar/restaurant dichtbij de Lagoon. Eerst heb ik nog even gechilld op de kamer en toen was het zo ver, de eerste werkdag gaat beginnen. Om 4 uur was ik bij de Pier bar waar ik een werk shirt kreeg en het eerste kwartier mocht rondlopen in het restaurant om te kijken hoe alles staat. Toen het steeds drukker werd moest ik alle glazen en borden van de gasten ophalen, niet heel erg leuk werk dus. De collega’s zijn allemaal erg aardig en zijn zelf ook backpackers die werken om rond te komen. Om 10 uur ’s avonds was ik klaar met werken en toen ben ik naar Rattle ’n Hum geweest om bij Jordin een biertje te drinken. Toen Jasper klaar was kwam hij ook even gezellig een biertje drinken. We hebben gezellig op het terras gezeten tot een uur of half 1 en daarna zijn we terug gegaan naar onze kamer om weer te gaan slapen want morgen is er weer een werkdag. De ochtend er na hebben we uitgeslapen tot een uur of 11 en daarna hebben Jordin en ik nog wat boodschappen gedaan. Om 5 uur moest ik beginnen met werken bij een leuke bar, Rattle ‘N Hum. Het werk hier was erg leuk, een beetje hetzelfde als bij de pier maar hier had ik meer contact met de gasten. Hier moest ik ook vragen aan de gasten of zij nog wat te drinken wilden, hierdoor was er meer en leuker contact. Die avond ben ik snel op bed gaan liggen wat de dag er na moet ik weer om 7 uur beginnen…

  • 11 Februari 2016 - 19:22

    Bart:

    Hoi Tijmen!

    Wat leuk om hier zo al je verhalen te kunnen volgen!!!! Ga ik zeker blijven doen!!
    Fijn dat je vlucht goed is gegaan!!! Jij hebt het erg naar je zin!!!

    Heel veel plezier mog daar met alle andere!!!! Dikke knuffel en tot snel



  • 14 Februari 2016 - 13:13

    Merthe:

    Hi bro!

    Super tof dat je toch een blog bent gaan bij houden, ben er erg blij mee! Om dit allemaal te vertellen via de app is wel heel erg veel he! Het klinkt alsof je het super naar je zin hebt, blij om te horen!

    Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Dikke kus, je zus!

  • 14 Februari 2016 - 14:41

    Ferry :

    He buurman, leuk dit te lezen en nog veel plezier daar!

  • 17 Februari 2016 - 18:44

    Maria:

    Hey neefje,

    Leuk dat je toch bent gaan schrijven , zo kan ik je toch volgen.
    Zo te horen hebt je het wel na de zin...zal wel erg spannend zijn geweest!
    Je bent in ieder geval veilig aan gekomen.
    Geniet van dit grote avontuur...ik blijf je volgen!

    Groeten van Maikel ( zit tegen over mij)
    Liefs je tanteje

  • 24 Februari 2016 - 09:49

    Maria:

    Gefeliciteerd met je grote broer!

    Alles goed bij jou?
    Al een beetje gewend?

    Liefs Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tijmen

Actief sinds 11 Feb. 2016
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 707

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Juni 2016

Stage in Australë

Landen bezocht: